اخبار

حفاظت سازه ساختمان در برابر افزايش حرارت

خبرگزاری آریا-  به حوزه حفاظت در برابر آتش بعد از حادثه پلاسکو به طور جدی تر توجه شد و مهم‌ترین موضوع افزایش مقاومت سازه ها در برابر حریق است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا به نقل از انجمن صنفی کارفرمائی حفاظت در برابر آتش، در مجمع عمومی عادی این انجمن مطرح شد:  یکی از مهم ترین بخش های ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی، حفاظت سازه ساختمان در برابر افزایش حرارت و به طبع آن کاهش مقاوت سازه است و اگر به این موضوع بیشتر توجه‌ شود ، شاهد اتفاقات غم انگیزی مثل پلاسکو نخواهیم بود.
حفاظت سازه از آن جهت حایز اهمیت است  که با حفظ پایداری سازه، زمان مورد نیاز جهت خروج متصرفین و انجام عملیات امداد و نجات فراهم می شود و  با بالا بردن زمان مقاومت، فرصت بیشتری در اختیار آتش نشان ها وجود دارد تا آتش را خاموش کنند.
در این نشست تاکید شد که باید در حوزه صنعت ساختمان کارهای جدی تری انجام شود، از این رو ایجاد تشکل های صنفی در حوزه تولید و اجراء با هدف افزایش بهره وری، تمرکز در سطوح تخصصی، بالا بردن سطح استانداردهای ملی، ایجاد ساز و کار تأیید صلاحیت، ایجاد راهکارهای اساسی به منظور توسعه بازار در پروژه های داخلی و بسیاری موارد دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است.
این انجمن با هدف بهبود ساماندهی و سازماندهی صنعت حفاظت در برابر آتش تشکیل گردیده و فعالیت خود را در این دوره، رسماً آغاز کرده است.
گفتنی است؛  مجمع عمومی عادی این انجمن  با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و مهندس رامین نصیری، مهندس کسری بهزاد افشار، مهندس امیرحسین علیمیرزائی، دکتر مجید بهرامی و مهندس نصرت اله مهرام به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره این انجمن برای مدت سه سال و آقایان مهندس فرزاد سماواتی، مهندس هومن جوان معبودی و مهندس نادر واثقی به عنوان بازرسین انجمن برای مدت یک سال انتخاب شدند.
ضمناً در اولین نشست هیأت مدیره این انجمن، مهندس رامین نصیری به عنوان رئیس هیأت مدیره، مهندس کسری بهزاد افشار به عنوان نایب رئیس و مهندس امیرحسین علیمیرزائی به عنوان خزانه دار انجمن تعیین گردیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *